Kategorie
Biznes

Pozycjonowanie sklepów internetowych- jak je wykonać i dlaczego warto?

0 0
> Read Time:6 Minute, 58 Second

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Jeśli prowadzisz sklep internetowy i chcesz wiedzieć, jak zwiększyć swoją sprzedaż, odpowiedź jest bardzo prosta – zainwestuj w odpowiednie pozycjonowanie sklepów internetowych! Czy nadal masz wątpliwości, czy to dobry wybór?

Dowiedzmy się, jakie są efekty pozycjonowania sklepu internetowego oraz, jak wygląda skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego, mające na celu poprawić jego widoczność w sieci za pomocą narzędzi takich, jak Google Search, czy Google AdWords.

Co to jest pozycjonowanie sklepu internetowego?

W przypadku sklepów internetowych, pozycjonowanie w wyszukiwarce jest zabiegiem mającym na celu zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania.

Wpisując wybrane zapytanie do wyszukiwarki Google, w odpowiedzi użytkownicy wyszukiwarki otrzymują listę sklepów internetowych, które wyszukiwarka uznaje za najbardziej odpowiednie dla wprowadzonego zapytania.

Marcin Zygmunt, specjalista SEO i właściciel strony marcinzygmunt.com uważa, że błędem jest sądzić, że te witryny są klasyfikowane od najlepszych do najgorszych. Webmasterzy często pomagają witrynom osiągnąć wyższe pozycje w wyszukiwarkach poprzez odpowiednie pozycjonowanie stron, np. w Google AdWords, czy dopasowane treści w sklepach internetowych pod odpowiedni audyt SEO.

Pozycjonowanie sklepu internetowego często odbywa się w połączeniu z promocją SEO, które jest częścią tzw. content marketingu, stosowanego w pozycjonowaniu sklepów internetowych.

Do czego dokładniej służy pozycjonowanie sklepów internetowych?

Coraz częściej robimy zakupy online. Z badań e-commerce wiemy, że w 2019 roku 62% internautów na całym świecie dokonało przynajmniej jednego zakupu w dowolnym sklepie internetowym. Nie tylko kupujemy drogi sprzęt lub odzież przez Internet. W sieci kupujemy kosmetyki, leki bez recepty, a nawet produkty z krótkim terminem przydatności do spożycia, czyli rzeczy, których używamy na co dzień.

Wiele firm przenosi swoją działalność do Internetu, a przynajmniej zaczyna angażować się w promocję w sieci wg. prostej zasady – to się opłaca. Tym samym konkurencja na rynku rośnie i to właśnie pozycjonowanie Twojego sklepu internetowego wchodzi tu, jako niezbędna pomoc w dotarciu do kupującego, przynosząc duże zyski.

Wiele firm nie jest świadomych, jak efekty pozycjonowania sklepów internetowych są ważne dla prawidłowego rozwoju.

Jakie korzyści przynosi pozycjonowanie sklepów internetowych?

Wiele osób utożsamia pozycjonowanie sklepu internetowego wyłącznie z wysoką pozycją w wyszukiwarce internetowej. Prawdą jest, że dobre pozycjonowanie Twojego sklepu internetowego sprawi, że sklep będzie jednym z pierwszych na liście wyników. Jednak pośrednio przyczynia się również do:

  • Umocnienia pozycji marki na rynku poprzez widoczność sklepu;
  • Stworzenia profesjonalnego wizerunku sklepu;
  • Zwiększenia świadomości marki wśród kupujących w sklepie internetowym;
  • Potencjalni klienci zaczną częściej zaglądać do sklepu internetowego.

Warto podkreślić, że pozycjonowanie sklepów internetowych przyniesie oczekiwany efekt, jeśli zostanie przeprowadzone zgodnie ze specyfiką branży, w której działa pozycjonowany sklep.

Jak zacząć pozycjonowanie sklepy internetowe?

Jeśli zależy Ci na skutecznym pozycjonowaniu sklepu internetowego, które pozwoli, aby Twój sklep internetowy zaczął pojawiać się na pierwszych stronach wyników wyszukiwania i jednocześnie pozostać tam przez dłuższy czas, najlepiej zdać się na specjalistów w zakresie optymalizacji i pozycjonowania sklepu internetowego.

Posiadają oni wiedzę i narzędzia do podejmowania konkretnych i niezwykle skutecznych działań. Jest jednak kilka rzeczy, które możesz oczywiście zrobić sam.

Pozycjonowanie sklepów internetowych w dużej mierze uzależnione jest od odpowiedniej optymalizacji sklepu w Google (optymalizacja grafik, odpowiedni dobór fraz kluczowych, po wartościowe treści zamieszczone na stronie sklepu – unikalne opisy produktów, kategorii).

Oto kilka wskazówek, jak pozycjonować swój sklep internetowy dla ludzie, którzy chcą zacząć pozycjonowanie od samodzielnego działania na włanej stronie internetowej.

4 interesujące wskazówki, jak prawidłowo pozycjonować sklep internetowy w wyszukiwarce Google

Zadbaj o optymalizację sklepu internetowego

Kiedy zaczynasz pozycjonować swój sklep internetowy, musisz zadbać o jego optymalizację. Co to oznacza w praktyce? Już na początku wdrożenia sklepu na rynek należy dokładnie przemyśleć wybór platformy i zaplanować jej strukturę – podział na kategorie, podkategorie i podstrony. Im bardziej przejrzysta struktura, tym lepiej wpłynie to na pozycjonowanie strony. Bardzo ważne jest również stworzenie opisu produktu.

Częstym błędem popełnianym przez właścicieli sklepów jest powielanie opisów producentów. To szybsze i tańsze rozwiązanie, ale ma bardzo negatywny wpływ na pozycję strony, nie uwzględnianej w wyszukiwarce Google.

Tworząc własne opisy produktów, warto również uwzględniać nagłówki h1-h6, które są dobrze odbierane przez algorytm Google. Oryginalny opis produktu i właściwy dobór słów kluczowych nie tylko ułatwi optymalizację witryny, ale także pozwoli stworzyć profesjonalny wizerunek sklepu, który klienci zawsze doceniają. Content Marketing jest tu niezwykle owocny.

Kolejnym problemem związanym z optymalizacją sklepu internetowego jest stworzenie wewnętrznego systemu linkowania. Linkowanie wewnętrzne, na przykład w opisie produktu możesz odnieść się do innego podobnego produktu lub kategorii dodatkowych produktów.

Innym sposobem jest linkowanie wewnętrzne do najpopularniejszych produktów lub tych często oglądanych przez potencjalnych klientów. Zwiększenie sprzedaży z pewnością będzie zauważalne.

Pozycjonowanie sklepu internetowego – dobór słów kluczowych

Odpowiednio dobrane słowa kluczowe mają „kluczowe” znaczenie dla pozycjonowania sklepów internetowych. Najczęściej frazy kluczowe dobierane są dla kategorii produktów lub konkretnych nazw, które są najbardziej charakterystyczne dla produktów danego sklepu.

Ważne jest, aby słowa kluczowe ciągle się zmieniały, ale pozostały trafne w porównaniu ze zmieniającą się ofertą sklepu. Na przykład w przypadku sklepów odzieżowych dobór fraz kluczowych, jak sezonowość, czy trendy modowe przyniesie oczekiwany rezultat, widoczny w Google Search.

Duża ilość fraz, na które pozycjonowany jest sklep, pozwala również na częściowe uniknięcie konsekwencji zmian wprowadzonych w algorytmach Google. Przy dużej ilości fraz warto też skupić się na węższych kategoriach, które pomogą klientowi zdobyć konkretny produkt.

Przygotowanie meta description dla Twojego sklepu internetowego

Poprawne przygotowanie meta description dla podstron i danego produktu w sklepie internetowym jest często ignorowane, niestety – mają one ogromne znaczenie w przypadku sklepu internetowego. To ciekawy meta description produktu lub podstrony najczęściej przykuwa uwagę klienta.

Warto również pamiętać o metadanych prezentując produkty i ich zdjęcia w sklepie. Zdjęcie produktu z unikalnym podpisem, w którym zostaną umieszczone słowa kluczowe, znajdzie się na wynikach wyszukiwania grafiki Google i będzie bezpośrednio linkować do sklepu.

Sprawdź szybkość strony – optymalizacja sklepu internetowego

Dbanie o szybkość ładowania strony w sklepie internetowym to kolejna ważna wskazówka. Jeśli nasza strona ładuje się dłużej niż 5 sekund, możemy być pewni, że klienci zaczną ją unikać. Często nawet najlepsze sklepy internetowe zoptymalizowane pod kątem SEO mogą przestać generować ruch z powodu długich czasów ładowania.

Uniknięcie tej sytuacji jest stosunkowo proste. Z tego, co możemy zrobić samodzielnie dla sklepu internetowego, warto dla przykładu przetestować i przeanalizować swoją witrynę za pomocą np. Page Speed Insights lub Google Analytics.

Optymalizacja techniczna sklepu internetowego za pomocą pierwszego narzędzia pozwoli sprawdzić szybkość strony i podpowiedzieć, jak pozytywnie wpłynąć na jej optymalizację. Google Analytics z kolei przyda się do lepszego określenia, kiedy klienci opuszczają witrynę i jak dużo czasu spędzają na przeglądaniu witryny. Przydatne jest również stosowanie Google Search Console, która pozwoli sprawdzić aktualne indeksowanie sklepu internetowego.

Dzięki powyższym wskazówkom możemy poprawić podstawowe błędy poprawiając tym samym pozycjonowanie sklepu internetowego. A jeśli zdecydujemy się na pomoc prawdziwego specjalisty, na pewno ułatwią one współpracę i skonkretyzują jej cel. Struktura sklepu internetowego po zastosowaniu wyżej wymienionych porad z pewnością ulegnie widocznej poprawie.

Działania wspierające pozycjonowanie sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepu internetowego powinno być wspierane, chociażby poprzez organizację wydarzeń w mediach społecznościowych. Głównym celem profili społecznościowych firmy jest zwiększenie świadomości marki wśród potencjalnych klientów. Jednak poprzez linki do konkretnych produktów lub podstron w postach możemy zwiększyć ilość akcji pozycjonujących.

Czynnością, która zdecydowanie może poprawić pozycjonowanie, jest inwestowanie w kampanie reklamowe Google. Ich połączenie bezpośrednio wpływa na jeszcze większą widoczność w Internecie – zarówno ze względu na wysoką pozycję w wyszukiwarce, jak i ze względu na to, że zajmuje w niej powierzchnię reklamową.

Blogowanie na tematy związane ze sklepem może również pomóc w zwiększeniu widoczności sklepu internetowego. Na przykład można opublikować artykuł, który pomoże wybrać odpowiednie produktu, stworzyć listę bestsellerów lub zasugerować, co najlepiej nadaje się na prezent. Możliwości są nieskończone. Fora internetowe to także skuteczne miejsca do promowania swojej marki.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Gdy zaczniemy szukać rozwiązania dla e-commerce, mającego poprawić proces pozycjonowania sklepu internetowego, bardzo łatwo można zwieść się wszystkim niestandardowym opcjom, mającym wpłynąć na skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych.

Jak się okazuje, zwiększenie sprzedaży może zostać wtedy przyćmione wysokimi kosztami pozycjonowania sklepu w Google. Pozycjonowanie sklepów internetowych nie jest bardzo drogie.

Cena pozycjonowania sklepu internetowego zależy głównie od ustalonego z profesjonalnym specjalistą SEO programu, a także indywidualnych kwestii związanych z funkcjonowaniem danego sklepu internetowego, branżą w której funkcjonuje sklep internetowy, oczekiwanymi efektami w ramach pozycjonowania sklepu itp.

Warto pamiętać, że dobrze wypozycjonowany w wyszukiwarce google sklep internetowy, przyniesie większe zyski. Ponadto, efekty pozycjonowania sklepów internetowych widać bardzo szybko. Znacznej poprawie ulega widoczność sklepu w wyszukiwarce Google.

Jak pozycjonować sklepy internetowe?

Tym samym dodając ww. słowa kluczowe i optymalizując swoje treści pod audyt SEO, zwiększamy prawdopodobieństwo skutecznego pozycjonowania sklepu internetowego. Przestrzeganie tych zasad, ciągłe poszerzanie swojego asortymentu oraz dbałość o klientów pozwolą sklepowi na szybki rozwój i generowanie dużych zysków pozycjonowanej domeny.

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.