Krok naprzód w sprzedaży, czyli czym jest FBA

Co jest jednym z poważniejszych wyzwań dla początkującego sklepu internetowego? Fundamentem płynności realizowania zamówień jest właściwie opracowany model sprzedaży. Świetnie wpisuje się w niego FBA, czyli fulfillment by Amazon. Na czym polega? Dlaczego przedsiębiorcy na tym zyskują? Sprawdź to!

Model sprzedaży produktów w sklepie internetowym – jak go zorganizować?

Na samym początku przygody z e-commerce niewielu przedsiębiorców może sobie pozwolić na rozrzutność. Koszty czekają na Ciebie niemal za każdym rogiem i trudno jest je obejść. FBA pozwala na zoptymalizowanie procesu sprzedaży, dzięki implementacji rozwiązań, które działają. Wymagają przy tym minimalnego zaangażowania, które w dużej mierze opiera się na wybraniu właściwego partnera biznesowego. Oczywiście Amazon FBA jest płatną formą prowadzenia sklepu internetowego. Jaką alternatywę masz do wyboru?

Dlaczego skupić się na modelu FBA?

Przyjmując mniej kosztowne, ale bardziej czasochłonne rozwiązanie, możesz wybrać samodzielne prowadzenie biznesu. Obsługa klientów, zamówień, zwrotów, transakcji i wysyłek spada na Ciebie. Masz wszystko pod kontrolą, ale czy na pewno? Z jednej strony odpowiadasz za każdy aspekt prowadzonej transakcji. Z drugiej natomiast wszystkie kroki od zaakceptowanego koszyka, do wysłania paczki muszą przejść przez Twoje ręce.

O ile na samym początku funkcjonowania sklepu internetowego FBA wydaje się nieopłacalne, to bardzo szybko dostrzeżesz jego liczne zalety. To dlatego, że wraz ze wzrostem sprzedaży i asortymentu, zwiększy się zapotrzebowanie na przestrzeń magazynową, automatyzację pakowania, czy konieczność rozwiązywania problemów Twoich klientów. Nikt nie jest w stanie w pojedynkę sprostać takim wyzwaniom.

Dlaczego Amazon FBA jest właściwym kierunkiem?

Aby Twoje produkty znalazły klientów, muszą być oferowane tam, gdzie się oni znajdują. Amazon to platforma sprzedażowa, której nie trzeba przedstawiać absolutnie żadnemu internaucie. Nawet jeśli nie odwiedził jej jeszcze, to przynajmniej o niej słyszał. FBA pozwala na outsourcing całej logistyki sklepu do partnera biznesowego. Jego zadaniem jest wykonanie za Ciebie najważniejszych etapów wysyłki produktu, magazynowania go i rozwiązywania sporów sprzedażowych.

Osobiste zajmowanie się wszystkimi krokami sprzedaży jest możliwe tylko wtedy, gdy sklep internetowy jest Twoim jedynym zajęciem i dopiero go rozwijasz. W każdym innym wypadku nie ma po prostu czasu na to, by brać na siebie te wszystkie obowiązki. FBA Amazon zapewnia Ci ogromną przestrzeń i podjęcie się prowadzenia biznesu w formie pracy zdalnej. Zanim odpowiemy na pytanie, jak rozpocząć działania w fulfillment by Amazon, zastanowimy się, dlaczego akurat ta platforma sprzedażowa jest właściwa dla Ciebie!

Oferowanie produktu na Amazonie – najważniejsze powody

Jakie argumenty przemawiają za tym, by wybrać Amazon? Trzeba spojrzeć na korzyści, jakie odnieśli przedsiębiorcy, którzy już na nim działają. Oto najistotniejsze punkty.

Amazon jest znany przez mnóstwo osób

Ekspansja przez Amazon na rynki europejskie sprawia, że masz dostęp do mnóstwa potencjalnych klientów nie tylko w Polsce. Przez to FBA staje się jeszcze skuteczniejszym sposobem na dotarcie do nich w krótszym czasie. Szacuje się, że niemal 1/3 Polaków chciałaby kupić coś na tej platformie. A to oznacza, że możesz dotrzeć do ponad 10 milionów potencjalnych klientów swojego produktu w rodzimym kraju.

Rozszerzenie działalności z Amazon na inne państwa

W Polsce Amazon jest stosunkowo świeżym graczem rynkowym. Inaczej jest w krajach takich jak Niemcy, Wielka Brytania czy Francja. Co to oznacza dla Ciebie? Możesz z powodzeniem sprzedawać swoje produkty nie tylko w kraju nad Wisłą, ale rozwijać się poprzez rozszerzenie działalności w całej Europie. Potencjał jest w zasadzie nieograniczony z powodu ogromnej ilości osób poszukujących produktów właśnie przez Amazon.

FBA Amazon pozwala oszczędzać pieniądze

Skąd ten wniosek, skoro za zarządzanie Twoim sklepem trzeba płacić? Weź pod uwagę wszystkie koszty, które spadają na Ciebie jako przedsiębiorcę. Może to być:

  • magazynowanie;
  • pakowanie;
  • logistyka wysyłkowa;
  • zamawianie towarów;
  • obsługa klienta;
  • transport.

FBA przejmuje za Ciebie wszystkie te obowiązki, zapewniając możliwość zrezygnowania z wynajmu powierzchni biurowych, magazynowych, zakupu urządzeń elektronicznych, szkolenia i utrzymania pracowników.

Niższe opłaty za prowadzenie sklepu internetowego

Czy wiesz, ile kosztuje założenie swojego własnego miejsca w sieci? Samo wykupienie domeny, hostingu, czy stworzenie najbardziej podstawowej strony jest kosztowne. Dodatkowo dla każdego produktu musisz stworzyć opis i wygenerować odpowiednie kategorie produktowe. Czeka Cię też pisanie regulaminu sklepu. To wszystko wiąże się ze sporymi kosztami i koniecznością poświęcenia czasu na ich wykonanie. W modelu FBA wszystkie te sprawy są już gotowe.

Jak wygląda FBA od kuchni – zestawienie zalet i wad

Nie oszukujmy się, że istnieje jakieś rozwiązanie, które byłoby idealne. Sprzedając produkt przez FBA, należy liczyć się z pewnymi zobowiązaniami. Jednak korzyści płynące z takiej formy jego udostępniania determinują do zdecydowania się właśnie na nią. O jakich czynnikach mowa?

Dropshipping – dostawca realizuje wysyłkę

Stosunkowo świeży sposób zarządzania i realizacji sprzedaży w Polsce, jednak niesamowicie skuteczny. W zasadzie Twój udział jako sprzedawcy ogranicza się do posiadania komputera i stałego dostępu do internetu. Dzięki FBA jesteś więc niezobowiązany do przebywania w jednym miejscu i w zasadzie pracujesz zdalnie.

FBA zapewnia szybką obsługę zamówień

Który klient chciałby, żeby jego towar przyszedł z opóźnieniem? Finalizowanie sprzedaży setek sztuk towaru wymaga nie godzin, a dni pracy. W dobie przeniesienia większości produktów do internetu dostęp do nich został zwiększony, a czas oczekiwania zmniejszony. Dzięki FBA zapewniasz sobie szybką realizację zamówienia.

FBA umożliwia wsparcie fachowej załogi

Twój program sprzedaży w firmie nie jest doskonały i być nie może. Z czasem pojawią się problemy natury technicznej lub związanej z błędem ludzkim. FBA jest dla Ciebie, jako sprzedawcy, świetnym sposobem na oparcie się na zespole umiejętnych partnerów biznesowych. Możesz ich znaleźć na amzteam.pro. Współpraca z odpowiednimi pośrednikami jest dla Twojej firmy szczególnie istotna w trudniejszych sytuacjach.

Usługi FBA są płatne

Jeśli chcesz korzystać z modelu FBA, musisz być gotowy na realizowanie płatności cyklicznych. Możliwość sprzedawania produktów na Amazonie wiąże się nie tylko z posiadanie statusu przedsiębiorcy, ale też uiszczenia opłaty abonamentowej za możliwość umieszczenia oferty produktów na stronie.

Nie wiesz, gdzie jest Twój towar

Fulfillment zadań i produktów ma to do siebie, że nie masz swojego magazynu. A to oznacza, że znajdują się one w dowolnym miejscu na świecie, w którym zlokalizowane są magazyny Amazon. Dla tradycjonalistów, którzy lubią widzieć i dotknąć własny produkt może to być duży skok, który będzie wymagał sporej odwagi.

Podsumowanie – czy FBA jest warte świeczki?

Zdecydowanie tak. Wymagania dla przedsiębiorców i pewne wady tego systemu zarządzania sklepem internetowym są przyćmione przez wyraźne zalety i korzyści z nich płynące. Marzysz o własnym sklepie na Amazonie? Nie czekaj i zacznij działać już dzisiaj!

Opublikowano
Umieszczono w kategoriach: Amazon

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *