0 0
Read Time:4 Minute, 55 Second

Wykonanie audytu pod kątem seo na stronie internetowej, pozwala na poprawę wielu jej elementów. Mówiąc najprościej, chodzi tutaj o przeanalizowanie widoczności strony w wynikach wyszukiwania, dokonanie analizy słów kluczowych czy też wyświetlanie się na konkretnej pozycji w wyszukiwarce google.

Audyt strony internetowej, może zostać zlecony wyspecjalizowanemu przedsiębiorstwu. Niemniej jednak, możemy wykonać takie zadanie również samodzielnie. Dzięki czemu, będziemy mogli znacznie lepiej zapoznać się z mechanizmami, które mają wpływ na widoczność czy też szybkość ładowania się strony. Audyt strony www umożliwa poprawę wyników już istniejących stron i ułatwia tworzenie znacznie lepiej zoptymalizowanych witryn w przyszłości.

Czym są audyty seo?

Audyty seo (search engine optimization), można definiować jako dokumenty pod postacią raportów, w których zawarte będą wszelkie optymalizacyjne błędy wybranego serwisu albo też internetowego sklepu razem z zasugerowanymi poprawkami.

Cel audytu to poprawienie czytelności oraz zgodności kodu dla robotów wyszukiwarki, co ma pośrednio przyczyniać się do poprawienia widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwarek. Niewątpliwie wszelkie zarekomendowane zmiany oparte są na nowoczesnych standardach, jak i wytycznych dawanych przez internetowe wyszukiwarki – nie ma się co oszukiwać, bowiem chodzi tutaj o wytyczne popularnej wyszukiwarki, czyli Google.

To by było na tyle suchej teorii. Bardziej dla ludzi? Klienci otrzymują dokumenty pod postacią pliku PDF, gdzie opisane zostają wybrane błędy na witrynie i do tego sposoby na ich poprawę. Sam dokument, to zwykle około 30 stron w formacie A4 w przypadku audytu łatwych i niezbyt złożonych witryn firmowych, do nawet pięćdziesięciu stron w sytuacji skomplikowanych internetowych sklepów.

Im krótszy będzie SEO audyt strony internetowej, tym lepiej, bo znaczy to, iż z naszą witryną/sklepem nie jest na tyle źle. Istotna kwestia – audyty nie są generowane i eksportowane w sposób automatyczny przez narzędzia, jakie znajdujemy, kiedy wpiszemy w Google frazę ,,darmowy audyt SEO”.

Każdy spośród audytów wykonuje się indywidualnie. Specjaliści wspomagają się wówczas odpowiednimi narzędziami – co warto podkreślić, cena takiego narzędzia, to nawet 1000 złotych na rok, a specjaliści SEO nierzadko korzystają z paru tego typu narzędzi podczas analizy.

Czas wykonania audytu, to nierzadko przynajmniej kilkadziesiąt godzin – zwykle 8-16 godzin w przypadku średnich i małych sklepów sieciowych.

Audyt SEO – dlaczego jest taki istotny?

Najnowsze informacje odnośnie tematyki pozycjonowania w Google, pojawiają się niemalże każdego dnia. Branża SEO podlega nieustannym zmianom. Trzeba ciągle aktualizować i pogłębiać swoją wiedzę.

Nierzadko zdarza się, iż zmiany wprowadzane przez gigantów, zmieniają zupełnie zasady gry. Widoczność strony w wynikach wyszukiwania google, która zajmowała niegdyś miejsce w czołówce, spada drastycznie.

Dlatego też konieczny będzie audyt SEO (search engine optimization) strony głównej, z częstotliwością przynajmniej raz na 6 miesięcy. Pozwoli to upewnić się nam, iż poddawana analizie witryna potrafi nadążyć za najnowszymi trendami, zaś jej widoczność pod względem fraz kluczowych, nie ulega pogorszeniu. Ponadto, odpowiednia analiza pozwoli nie tylko utrzymać pozycję witryny, ale też poprawienie jej wyników.

Audyt SEO – jak go przeprowadzić?

Zanim rozpoczniemy pracę, powinniśmy pamiętać o najważniejszej kwestii – skutecznie przeprowadzony audyt, wymagać będzie dużo cierpliwości. Potrzebny jest czas, żeby odkryć ewentualne przyczyny kłopotów mających wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania google.

Z uwagi na wielkość naszej witryny, odpowiednia analiza i optymalizacja strony, może trwać od jednego do kilku tygodni. W przypadku dokonywania poważniejszych zmian, wymaga się należytej dokładności, zaś specjaliści SEO zajmujący się usługą pozycjonowania na twojej stronie, muszą wykonać dokładniejsze dochodzenie celem opracowywania dobrych zaleceń. SEO audyt, winien obejmować trzy najistotniejsze kwestie:

Kompleksowy audyt – sprawdźmy na czym stoimy

Potraktujmy to w roli oceny Googleability dla danej witryny. Może ona być dobrze zaprojektowana i piękna, ale jeżeli do struny nie mogą dotrzeć wyszukiwarki i jej odpowiednio zainfekować, nasz wysiłek pójdzie po prostu na zmarnowanie.

Większość spośród potencjalnych użytkowników, nie trafi na witrynę. To, jaką pozycję ma dana strona internetowa, możemy przeanalizować wykorzystując różne metody. Jedną z nich, będzie darmowy audyt strony internetowej. Wystarczy, iż wpiszemy słowa kluczowe oraz adres www. Na maila otrzymamy wówczas około 10 stron raportu odnośnie strony, przy uwzględnieniu aspektów wymagających wprowadzenia zmian.

Jest to idealna metoda na zaczęcie pracy ze swoją witryną. Jasno zostaną wskazane błędy, które mogą nam umknąć, kiedy codziennie z niej korzystamy.

Przeanalizowanie sytuacji w SERPach 

Do przeanalizowania widzialności, oraz innych ważnych kwestii związanych z właściwym pozycjonowaniem, powstało sporo różnych narzędzi. Z większości z nich, możemy korzystać za darmo. Szczegółowe i regularne analizowanie witryny za ich pomocą, pozwoli nam monitorować jej pozycję oraz efekty wprowadzonych zmian.

Najbardziej popularne narzędzia wykorzystywane do analizowania SEO, to:

  • Siteliner,
  • Screaming Frog,
  • Woorank,
  • Google Search Console,
  • Google Analytics.

Dokładne sprawdzenie zawartości witryny

Poddanie badaniu SEO na witrynie, to najważniejsza z części audytu. Nierzadko to wręcz jedyna kwestia, na jakiej skupia się dana analiza. Żeby przejść przez tenże krok łatwiej, warto korzystać z kompleksowych poradników zamieszczonych w sieci, które wyjaśniają oraz dokładnie opisują każdy ważny temat mający związek z pozycjonowaniem. Mówiąc skrótowo, on-site SEO, chodzi przede wszystkim o zbudowanie linków i innych sygnałów, żeby móc przekonać o użyteczności oraz jakości witryny.

Wliczać się będą w to:

  • opisy witryn i meta tytuły,
  • jakość treści,
  • optymalizowanie adresów URL,
  • stosowanie alt-tagów i multimedialne elementy,
  • zastawianie nagłówków i odpowiednie sformatowanie treści,
  • stworzenie treści pod kątem SEO,
  • Mobile Indexing First,
  • szybkość ładowania witryny,
  • RWD,
  • linkowanie zewnętrzne,
  • linkowanie wewnętrzne.

Rezultaty optymalizowania dzięki audytom SEO

Rezultaty wprowadzania optymalizacyjnych zmian na podstawie przeprowadzonych audytów SEO, stają się dosyć szybko widoczne. Niewątpliwie, wszystko zależeć będzie o tego, jak inwazyjne były te zmiany, oraz jak długu czas trwało ich wprowadzenie.

Najważniejsze rezultaty optymalizacji na podstawie audytów SEO to:

  • lepsza widoczność w wysięku internetowych sklepów,
  • wzrost ruchu z naturalnych wyników Google,
  • lepsze pozycje strony na wybrane frazy kluczowe.

Audyt SEO – jaki jest jego koszt?

Koszty przeprowadzenia audytu w SEO, zależne są od stopnia oraz wielkości wybranej strony. Oczywistym będzie, iż im bardziej rozbudowana witryna, tym więcej czasu specjaliści z zakresu SEO, będą musieli poświęcić na poczet wykonania tego typu analizy. Mówiąc ogólnie, audyt prostych witryn typu wizytówki, które składają się z paru podstron, to koszty na poziomie kilkuset złotych. Audyt sporych internetowych sklepów i serwisów – nawet do kilku tysięcy złotych. Konkretne stawki, znaleźć można na stronach internetowych firm zajmujących się tego typu usługami.

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %
Previous post Polscy producenci maseczek – jakie maseczki będą najlepsze?
Next post Deweloperzy Olsztyn

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *